Host_Error: UserMsg: Not Present on Client 240

Обсуждаем все, что относится к выделенным серверам *NIX (Unix, Linux) и Windows
Ответить
Сообщение
Автор
eb0sh
Нович0к
Нович0к
Сообщения: 13
Зарегистрирован: 20.09.2008

#1 Сообщение 24.09.2009, 15:50

Приветствую всех!
Суть проблемы в ошибке Host_Error: UserMsg: Not Present on Client 240
Ошибка вылетает у клиентов играющих на сервере с переодичностью от 1 до 5 минут, и более 50% клиентов кикает с сервера.
Замечено что клиентов с 48 протоколом ошибка не затрагивает, а только 47 протокол страдает.
Похоже что это из-за несоответствия патчей клиент<=>сервер

Вопрос: как это пофиксить? Чтобы 48 и 47 клиенты играли без обломов.
Конфигурация сервера
Платформа: Windows <win32>
Версия протокола: v48
Версия EXE: v1.1.2.6 <cstrike>
Билд EXE: 18:12:11 Apr 13 2009 <4554>
Версия Dproto: v0.3.4
Версия Metamod: v1.19
Версия AMX Mod X: v1.8.1.3746
Версия Booster: v2.40
Параметры запуска
start hlds.exe -game cstrike -console +sv_lan 0 +ip 0.0.0.0 +port 27016 +map de_dust2 +maxplayers 16

NeoXidant
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 100
Зарегистрирован: 20.08.2009
Контактная информация:

#2 Сообщение 24.09.2009, 16:03

хотя бы написал какой эмулятор используешь...

Аватара пользователя
Pilot_PRO
Сержант
Сержант
Сообщения: 73
Зарегистрирован: 29.08.2008

#3 Сообщение 24.09.2009, 18:28

eb0sh писал(а):Версия Dproto: v0.3.4
Хватает?
dchub://justahub.pp.ru
Админ CS-ZONE PUBLIC

Lev2008
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 221
Зарегистрирован: 08.11.2008

#4 Сообщение 26.09.2009, 04:24

конфиг дпрото можно глянуть?

eb0sh
Нович0к
Нович0к
Сообщения: 13
Зарегистрирован: 20.09.2008

#5 Сообщение 26.09.2009, 05:08

Конфиг Dproto
# ========================================================
# DPROTO CONFIGURATION
# ========================================================

#LoggingMode:
# 1 = Console
# 2 = Log Files
# 3 = Both
LoggingMode = 2

# UserinfoVerification - Userinfo verification mode
# 1 = Check for max size when user connecting (Use MaxUserInfoSize with this mode)
# 2 = Remove unneeded fields in userinfo (Use ValidInfoFields with this mode)
# 3 = Both
# Verification needed to avoid overflows in userinfo. Overflows may cause svc_bad messages for clients
UserinfoVerification = 3
MaxUserInfoSize = 230
ValidInfoFields_Engine = \name\bottomcolor\topcolor\model\cl_lc\cl_lw\cl_updaterate\cl_dlmax\rate\_pw\*hltv\password
ValidInfoFields_cstrike = \_vgui_menus\_cl_autowepswitch
ValidInfoFields_ag = \cl_autowepswitch


# ========================================================
# AUTHID MANAGEMENT
# ========================================================

# ClientIDs (for cid_* options)
# 1: Real steam (STEAM_xx:xx:xx)
# 2: Real valve (VALVE_xx:xx:xx)
# 3: STEAM_ by IP
# 4: VALVE_ by IP
# 5: Deprecated - client will be rejected
# 6: reserved for future use
# 7: HLTV
# 8: STEAM_ID_LAN
# 9: STEAM_ID_PENDING
# 10: VALVE_ID_LAN
# 11: VALVE_ID_PENDING
# 12: STEAM_666:88:666

# Use this to set authid's for clients
cid_HLTV = 7
cid_NoSteam47 = 8
cid_NoSteam48 = 10

# For Legit Steam clients
cid_Steam = 1

# Client recognized as pending when they sucessfully authorized, but did not get steam id
# REMARK: Actually, it got steamid, but it is useless (STEAM_0:0:0 for example)
cid_SteamPending = 9

# For players having revEmu ( >= 9.74) on client-side:
cid_RevEmu = 1

# For players having old revEmu on client-side:
cid_OldRevEmu = 1

# For players having hCupa's SteamEmu on client-side:
cid_SteamEmu = 1

# SteamEmuCompatMode (0 / 1)
# An analog for eSTEAMATiON's EnforceSteamEmuCompatIDMode option.
# Affects only Old RevEmu and SteamEmu emulators.
SteamEmuCompatMode = 1

# OldEstCompatMode (0 / 1)
# Enables/Disables fix for steamids generated by eST in 0.3.1 version.
# Set this to 1 if you want to make steamids generated by eST as in < 0.3.0 versions.
OldEstCompatMode = 0

# IPGen_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# ^ - this prefix for authids generated by IP
IPGen_Prefix1 = 0

# IPGen_Prefix2 (int)
# STEAM_a:b:c
# ^ - this prefix for authids generated by IP
IPGen_Prefix2 = 4

# Note that banid will use steamid WITHOUT any prefixes!

# ========================================================
# OTHER STUFF
# ========================================================

# DisableNativeAuth (0/1)
# Disables valve/steam auth system.
# For p.47 Based: Server will not connect to auth servers.
# For All: Server will not call authorization functions.
# This is a fix for startup freeze for old (p.47) servers.
DisableNativeAuth = 0

# ServerInfoAnswerType (0/1)
# Sets server answer type for query requests
# 0 = New style (Source Engine)
# 1 = Old Style (Fix favorites list for p.47 clients)
# 2 = Hybrid mode - best solution for now, server is visible anywhere
ServerInfoAnswerType = 2


# MasterClient (0/1)
# Enables master-client emulation; it helps to register server on master list
# if you having "You server is old" error.
# USE THIS ONLY WITH -nomaster MODE!
# you can use Master_GameVersion to set version of game
MasterClient = 1

# Master_GameVersion (string)
# Sets version of game that master-client will send on master-server
Master_GameVersion = 1.1.2.6/Stdio

# SubServer_Enable (0/1)
# Enables secondary mini-server that redirects clients on main server.
# Use the SubServer_AnswerType parameter to set answer type to info queries
# Use the SubServer_Port parameter to set secondary server port
# Use the SubServer_MasterClient parameter to enable master-client for secondary server.
# This is useful feature if you want all clients to see you server.
# Its possible if you set different answer types for main and secondary servers.
# Clients which cant "see" main server will be able to see secondary
SubServer_Enable = 0
SubServer_Port = 28015
SubServer_MasterClient = 0
SubServer_AnswerType = 0
SubServer_RedirectCommand = retry


# Game_Name (string)
# Sets game name displayed for clients
# If Game_Name is empty, native game name will be used
Game_Name = 47 + 48 Protocol


# Enables fix for proper player id displaing on HLStats server monitoring
# Enable this only if you have HLStats
HLStatsPlayerIdFix = 0

# ExportVersion (0 / 1)
# Enables/Disables exporting of dp_version cvar
# 1 = dp_version cvar will be exported to server rules. It will be visible in server monitoring tools (like HLSW)
# 0 = dp_version cvar will not be exported to server rules.
ExportVersion = 1

Lev2008
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 221
Зарегистрирован: 08.11.2008

#6 Сообщение 26.09.2009, 20:37

И ещё кусок лога из консоли во время такой ошибки.

eb0sh
Нович0к
Нович0к
Сообщения: 13
Зарегистрирован: 20.09.2008

#7 Сообщение 27.09.2009, 14:54

И ещё кусок лога из консоли во время такой ошибки.
Кусок лога из консоли сервера или клиента?

Lev2008
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 221
Зарегистрирован: 08.11.2008

#8 Сообщение 28.09.2009, 02:16

сервера

Аватара пользователя
Pilot_PRO
Сержант
Сержант
Сообщения: 73
Зарегистрирован: 29.08.2008

#9 Сообщение 28.09.2009, 23:56

eb0sh
Ты просто обновил плагин и такая байда пошла? У меня точно так же было.. я кфг стандартный оставил от нового дпрото и ребут сервера полный... и гуд.
dchub://justahub.pp.ru
Админ CS-ZONE PUBLIC

Lev2008
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 221
Зарегистрирован: 08.11.2008

#10 Сообщение 29.09.2009, 08:45

Pilot_PRO
ддлку заменил, а конфиг не стал, и это привело к 240-м ошибкам?

Аватара пользователя
Pilot_PRO
Сержант
Сержант
Сообщения: 73
Зарегистрирован: 29.08.2008

#11 Сообщение 29.09.2009, 14:37

Lev2008
У меня тож самое было)) Кфр переставь от нового плагина и гуд всё будет)
dchub://justahub.pp.ru
Админ CS-ZONE PUBLIC

eb0sh
Нович0к
Нович0к
Сообщения: 13
Зарегистрирован: 20.09.2008

#12 Сообщение 02.10.2009, 16:17

Решение найдено: UserinfoVerification = 3 заменил на UserinfoVerification = 1 prankster

Ответить