1) Слоты для админов как-то странно работают:
Кода я настраиваю так:
Это не работает. Будто слотов этих слотов совсем нет(любой может на них зайти.
Если де поставить
На эти слоты могут заходить админы, а обычные игроки не могу - это хорошо, но мне не нравится, что оно кикает других игроков, что не очень хорошо.
Я хочу увидеть: 2 слота, на которые могу заходить админы когда сервер заполнен, но чтобы для обычных игроков писало, что сервер заполнен
Код: Выделить всё
// Turn on off reserve slots
mani_reserve_slots 1
// Number of reserve slots you have
mani_reserve_slots_number_of_slots 2
// User defined message shown in players console when kicked
mani_reserve_slots_kick_message ""
// User defined message for redirection of players to another server
mani_reserve_slots_redirect_message ""
// The IP address of the server you wish to redirect players to. Leave it blank
// if you do not want redirection to be used
mani_reserve_slots_redirect ""
// This defines whether you want your reserve slots to fill with reserve players
// or always be kept free (1 = allow slots to fill, 0 = always keeps slots free
// and kick player instead)
mani_reserve_slots_allow_slot_fill 1
// Type of method used to kick players, 0 = by highest ping (spectators first),
// 1 = by connection time (spectators go first)
mani_reserve_slots_kick_method 0
// IPs of players get stored to allow reserve slots and password bypassing ( admins )
// to work via the gui server browser. This setting allows the server to purge stale
// records after a set amount of time.
mani_reserve_slots_ip_keep_history 14
// Enforces the password even for admins. The new reserve slot system can allow
// admins to bypass the server password and join. This cvar disables that feature
mani_reserve_slots_enforce_password 0
// This allows admins with known IP addresses to be allowed to join via the reserve
// slot system. Setting this to 0 will only allow those in the reserveslots.txt file.
mani_reserve_slots_include_admin 1
Если де поставить
Код: Выделить всё
mani_reserve_slots_allow_slot_fill 2
Я хочу увидеть: 2 слота, на которые могу заходить админы когда сервер заполнен, но чтобы для обычных игроков писало, что сервер заполнен
2) Как-то странно у меня скрипт запуска работает:
Код: Выделить всё
#! /bin/sh
PATH=/sbin:/usr/sbin:/bin:/usr/bin:/usr/games/srcds:/usr/games/srcds/bin
DESC="Counter-strike:Source"
NAME=srcds
DAEMON=/usr/games/srcds/srcds_run
DAEMON_ARGS=""
PIDFILE=/var/run/games/$NAME.pid
SCRIPTNAME=/etc/init.d/$NAME
[ -x "$DAEMON" ] || exit 0
. /lib/init/vars.sh
. /lib/lsb/init-functions
do_start()
{
export LD_LIBRARY_PATH="$PATH:$LD_LIBRARY_PATH"
start-stop-daemon --start --quiet --exec $DAEMON --chuid srcds --pidfile $PIDFILE --make-pidfile \
--chdir /usr/games/srcds --background -- \
-game cstrike +maxplayers 20 +map de_dust2 -ip ****** -port 27020 -insecure \
-ticrate 100 -nowon -noipx +sv_lan 0 +rcon_password "*****"
}
# -game cstrike +maxplayers 20 +map de_dust2 -ip ****** -port 27020 -insecure -nomaster \
# -ticrate 100 -nowon -noipx +sv_lan 0 +rcon_password "******"
do_stop()
{
start-stop-daemon --stop --quiet --pidfile $PIDFILE
}
case "$1" in
start)
[ "$VERBOSE" != no ] && log_daemon_msg "Starting $DESC" "$NAME"
do_start
case "$?" in
0|1) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 0 ;;
2) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 1 ;;
esac
;;
stop)
[ "$VERBOSE" != no ] && log_daemon_msg "Stopping $DESC" "$NAME"
do_stop
case "$?" in
0|1) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 0 ;;
2) [ "$VERBOSE" != no ] && log_end_msg 1 ;;
esac
;;
restart|force-reload)
#
# If the "reload" option is implemented then remove the
# 'force-reload' alias
#
log_daemon_msg "Restarting $DESC" "$NAME"
do_stop
case "$?" in
0|1)
do_start
case "$?" in
0) log_end_msg 0 ;;
1) log_end_msg 1 ;; # Old process is still running
*) log_end_msg 1 ;; # Failed to start
esac
;;
*)
# Failed to stop
log_end_msg 1
;;
esac
;;
*)
#echo "Usage: $SCRIPTNAME {start|stop|restart|reload|force-reload}" >&2
echo "Usage: $SCRIPTNAME {start|stop|restart|force-reload}" >&2
exit 3
;;
esac
:
И можно ли сюда примазать screen?