Не видит сервер cs 1.6 с ревему в мониторингах

Обсуждаем все, что относится к выделенным серверам *NIX (Unix, Linux) и Windows
Ответить
Сообщение
Автор
L1yod
Сержант
Сержант
Сообщения: 64
Зарегистрирован: 28.04.2011
Контактная информация:

#1 Сообщение 18.11.2011, 22:51

Почему? И если есть готовый файл рев.ини для кс 1.6 сервера поделитесь. А то тему почему то закрыта по ревему и ссылки на готовый фал не рабочие.

Аватара пользователя
Dev
Майор
Майор
Сообщения: 601
Зарегистрирован: 07.05.2011
Откуда: Одесса
Благодарил (а): 5 раз
Поблагодарили: 48 раз
Контактная информация:

#2 Сообщение 18.11.2011, 22:56

L1yod писал(а):Почему? И если есть готовый файл рев.ини для кс 1.6 сервера поделитесь. А то тему почему то закрыта по ревему и ссылки на готовый фал не рабочие.
а чем dproto плох?) вроде его все используют для cs серверов!)

bit.exe
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 111
Зарегистрирован: 08.06.2007

#3 Сообщение 18.11.2011, 22:57

L1yod писал(а):Почему? И если есть готовый файл рев.ини для кс 1.6 сервера поделитесь. А то тему почему то закрыта по ревему и ссылки на готовый фал не рабочие.
зачем тебе revemu на cs 1.6?

dproto чем не устраивает?

последние revemu
RevCrew_linux_13112011.tar
http://www.turbobit.net/ffbbc5u0gf16.html
RevCrew_win_9.85_24102011.7z
http://www.turbobit.net/87myaliuuw7h.html

upd

Dev_ua опередил =)
ps: выйди в skype

L1yod
Сержант
Сержант
Сообщения: 64
Зарегистрирован: 28.04.2011
Контактная информация:

#4 Сообщение 18.11.2011, 23:02

дпрота не устраивает тем, что у меня почему не отображаются на сервере иконки стим юзеров. Винда 7 х64. А на ревему всё отображается

Аватара пользователя
Dev
Майор
Майор
Сообщения: 601
Зарегистрирован: 07.05.2011
Откуда: Одесса
Благодарил (а): 5 раз
Поблагодарили: 48 раз
Контактная информация:

#5 Сообщение 18.11.2011, 23:25

bit.exe писал(а): ps: выйди в skype
и так там!

L1yod писал(а):дпрота не устраивает тем, что у меня почему не отображаются на сервере иконки стим юзеров. Винда 7 х64. А на ревему всё отображается
в всмысле аватарки? хм, у меня вроде нормально отображается!)

bit.exe
Лейтенант
Лейтенант
Сообщения: 111
Зарегистрирован: 08.06.2007

#6 Сообщение 18.11.2011, 23:36

L1yod писал(а):дпрота не устраивает тем, что у меня почему не отображаются на сервере иконки стим юзеров. Винда 7 х64. А на ревему всё отображается
может все дело в разрешение экрана игры? =)

800*600 - не показывает
1280*1024 - показывает

L1yod
Сержант
Сержант
Сообщения: 64
Зарегистрирован: 28.04.2011
Контактная информация:

#7 Сообщение 19.11.2011, 00:39

Про разрешение знает любой. Я написал же с дпротой нет иконок , а с ревему есть.

Аватара пользователя
asha
Female VIP
Female VIP
Сообщения: 1138
Зарегистрирован: 26.02.2010
Благодарил (а): 96 раз
Поблагодарили: 327 раз

#8 Сообщение 19.11.2011, 02:00

L1yod писал(а):Про разрешение знает любой. Я написал же с дпротой нет иконок , а с ревему есть.
мб dproto.cfg стоит настроить!?
у меня на сервере с дпрото все работает и иконки есть)) cfg почти по умолчанию:
cfg к версии 0, 9, 0, 87
#
# General rule for modifying this file:
# DONT CHANGE ANYTHING IF YOU DONT KNOW WHAT IT MEANS
#

# ========================================================
# DPROTO CONFIGURATION
# ========================================================

# LoggingMode:
# 1 = Console
# 2 = Log Files
# 3 = Both
LoggingMode = 2


# ========================================================
# AUTHID MANAGEMENT
# ========================================================

# ClientID types (for cid_* options)
# 1: Real (or generated by HW) steam (STEAM_xx:xx:xx)
# 2: Real (or generated by HW) valve (VALVE_xx:xx:xx)
# 3: STEAM_ by IP
# 4: VALVE_ by IP
# 5: Deprecated - client will be rejected
# 6: reserved for future use
# 7: HLTV
# 8: STEAM_ID_LAN
# 9: STEAM_ID_PENDING
# 10: VALVE_ID_LAN
# 11: VALVE_ID_PENDING
# 12: STEAM_666:88:666

# Use these options to set authid's for clients

# for HLTV (default is HLTV [7] )
cid_HLTV = 7

# for p.47 clients that do not support unique id generation (default is STEAM_ID_LAN [8] )
cid_NoSteam47 = 3

# for p.48 clients that do not support unique id generation (default is VALVE_ID_LAN [10] )
cid_NoSteam48 = 4

# For Legit Steam clients (default is real STEAM_xx:xx:xx [1])
cid_Steam = 1

# Client recognized as pending when they sucessfully authorized, but did not get steam id
# REMARK: Actually, it got steamid, but it is useless (STEAM_0:0:0 for example)
# default is STEAM_ID_PENDGIND [9]
cid_SteamPending = 3

# For players having revEmu ( >= 9.74) on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_RevEmu = 1

# For players having SteamClient 2009 / revEmu > 9.82 on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SC2009 = 1

# For players having old revEmu on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_OldRevEmu = 1

# For players having hCupa's SteamEmu on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_SteamEmu = 1

# For players having AVSMP (Cracked Steam) on client-side:
# default is real STEAM_xx:xx:xx [1]
cid_AVSMP = 1

# For SETTI ServerScanner
# default is STEAM_xx:xx:xx generated by IP [3]
cid_Setti = 3

# SC2009_RevCompatMode (0 / 1)
# Enable fix to make steamids generated for SC2009 compatibble with revEmu
SC2009_RevCompatMode = 1

# SteamEmuCompatMode (0 / 1)
# An analog for eSTEAMATiON's EnforceSteamEmuCompatIDMode option.
# Affects only Old RevEmu and SteamEmu emulators.
SteamEmuCompatMode = 1

# OldEstCompatMode (0 / 1)
# Enables/Disables fix for steamids generated by eST in 0.3.1 version.
# Set this to 1 if you want to make steamids generated by eST as in < 0.3.0 versions.
OldEstCompatMode = 0

# IPGen_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by IP
IPGen_Prefix1 = 0

# IPGen_Prefix2 (int)
# STEAM_a:b:c
# second prefix (b) for authids generated by IP
IPGen_Prefix2 = 4

# Native_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by native auth method (Steam)
Native_Prefix1 = 0;

# RevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by Steamclient 2009
SC2009_Prefix1 = 0;

# RevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by RevEmu
RevEmu_Prefix1 = 0;

# OldRevEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by old RevEmu
OldRevEmu_Prefix1 = 0;

# SteamEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids generated by SteamEmu
SteamEmu_Prefix1 = 0;

# SteamEmu_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for AVSMP Clients (Cracked steam)
AVSMP_Prefix1 = 0;

# Setti_Prefix1 (int)
# STEAM_a:b:c
# first prefix (a) for authids assigned for Setti server scanner
Setti_Prefix1 = 0;

# Note that banid will use steamid WITHOUT any prefixes!



# ========================================================
# ATTACKS SUPRESSION
# ========================================================

# FakePlayers_ConnectInitiationCheck (seconds)
# Sets the time, in seconds, in which client should initiate
# game session (in other words, send the "new" command) after it has
# been connected. If client did not initiated game session, it will be marked as
# fake and kicked.
# Default is 6 seconds.
# Use 0 to disable this check.
FakePlayers_ConnectInitiationCheck = 6

# FakePlayers_ClientValidationCheck (seconds)
# Sets the time, in seconds, in which client should answer to random unique command
# sent by server. If client did not answered for this command, it will be marked as
# fake and kicked.
# Default is 8 seconds.
# Use 0 to disable this check.
FakePlayers_ClientValidationCheck = 8

# FakePlayers_AntiReconnect (0/1)
# Enables detection of fakeplayers that reconnects quickly (every < 10 seconds)
# before fake players checks have completed.
# This check will work only if FakePlayers_ClientValidationCheck and
# FakePlayers_ConnectInitiationCheck are enabled.
# Default is 1 (ON)
FakePlayers_AntiReconnect = 1

# FakePlayers_BanTime (minutes)
# Dproto will ban IP spamming fakeplayers for time (in minutes) specified in this variable
# use 0 for permanent ban
# use negative vaules to disable ban (fake players will only be kicked)
FakePlayers_BanTime = 120

# ========================================================
# OTHER STUFF
# ========================================================

# DisableNativeAuth (0/1)
# Disables valve/steam auth system.
# For p.47 Based: Server will not connect to auth servers.
# For All: Server will not call authorization functions.
# This is a fix for startup freeze for old (p.47) servers.
DisableNativeAuth = 0

# ServerInfoAnswerType (0/1)
# Sets server answer type for query requests
# 0 = New style (Source Engine)
# 1 = Old Style (Fix favorites list for p.47 clients)
# 2 = Hybrid mode - best solution for now, server is visible anywhere
ServerInfoAnswerType = 2

# MasterClient (0/1)
# Enables master-client emulation; it helps to register server on master list
# if you having "You server is old" error.
# USE THIS ONLY WITH -nomaster MODE!
# you can use Master_GameVersion to set version of game
MasterClient = 0

# Master_GameVersion (string)
# Sets version of game that master-client will send on master-server
Master_GameVersion = 1.1.2.6/Stdio

# SubServer_Enable (0/1)
# Enables secondary mini-server that redirects clients on main server.
# Use the SubServer_AnswerType parameter to set answer type to info queries
# Use the SubServer_Port parameter to set secondary server port
# Use the SubServer_MasterClient parameter to enable master-client for secondary server.
# This is useful feature if you want all clients to see you server.
# Its possible if you set different answer types for main and secondary servers.
# Clients which cant "see" main server will be able to see secondary
#SubServer_Enable = 1
#SubServer_Port = 27016
#SubServer_MasterClient = 1
#SubServer_AnswerType = 2
#SubServer_RedirectCommand = Connect asha.sytes.net:27015
#SubServer_IP = asha.sytes.net
#SubServer_IP = asha.sytes.net
#SubServer_IP = 78.109.140.121

# Game_Name (string)
# Sets game name displayed for clients
# If Game_Name is empty, native game name will be used
Game_Name =

# Enables fix for proper player id displaing on HLStats server monitoring
# Enable this only if you have HLStats
HLStatsPlayerIdFix = 0

# ExportVersion (0 / 1)
# Enables/Disables exporting of dp_version cvar
# 1 = dp_version cvar will be exported to server rules. It will be visible in server monitoring tools (like HLSW)
# 0 = dp_version cvar will not be exported to server rules.
ExportVersion = 1

# HLTVExcept_IP (ip addr)
# HLTV from this IP will be able to join the server even if cid_HLTV is set to 5 (deprectaed)
HLTVExcept_IP =
если винда стоит, новое дпрото dproto v0.9.122 скачай

L1yod
Сержант
Сержант
Сообщения: 64
Зарегистрирован: 28.04.2011
Контактная информация:

#9 Сообщение 19.11.2011, 05:10

Решил поэксперементировать с дпрото. Выставляя
# for p.47 clients that do not support unique id generation (default is STEAM_ID_LAN [8] )
cid_NoSteam47 = 2

# for p.48 clients that do not support unique id generation (default is VALVE_ID_LAN [10] )
cid_NoSteam48 = 2

Иконки есть, но до фига народу не может зайти.
Поставил значения 3 и 4 как у тебя. Посмотрю че будет.

Проверил иконки есть только при значениях 2 и 2 при 3 и 4 всё так же глухо

Аватара пользователя
asha
Female VIP
Female VIP
Сообщения: 1138
Зарегистрирован: 26.02.2010
Благодарил (а): 96 раз
Поблагодарили: 327 раз

#10 Сообщение 19.11.2011, 12:37

для но-стимовских клиентов поставил :dash:
# 2: Real (or generated by HW) valve (VALVE_xx:xx:xx)
ставь:
cid_NoSteam47 = 3
cid_NoSteam48 = 4
cid_SteamPending = 3
или везде по 5 (тогда не будет пускать на серв клиентов без эмулятора стим)
при 3 и 4 всё так же глухо
обнови/скачай сервер через hldsupdatetool, мб поможет....

Ответить