Взлом сервера\игры L4D версии 1.0.1.0
- Jonny
- Полковник
- Сообщения: 1371
- Зарегистрирован: 30.05.2008
- Благодарил (а): 23 раза
- Поблагодарили: 54 раза
Взлом чистого сервера (скачанного через hldsupdatetool, без каких либо модификаций):
1. Переименовываем файл .L4D_Serverinsteamclient.dll в .L4D_Serverinsteamclient.dll.original
2. Скачиваем rev-эмуль 3. Из папки rev-эмуля копируем файл steamclient.dll в .L4D_Serverin
4. Из папки rev-эмуля копируем файл Steam.dll в .L4D_Server
5. Из папки rev-эмуля копируем файл rev.ini в .L4D_Server
6. Редактируем файл rev.ini:
[spoiler=""rev.ini""][Emulator]
# CacheEnabled set to true to enable loading apps from GCF.
# If it is true, and a clientregistry.blob file is not supplied,
# then you must supply revApps.ini file with the correct cache requirements.
# See the example revApps.ini, however it is highly recommended that you use
# a clientregistry.blob file for maximum compatibility
#
# Default = False
#
CacheEnabled = False
# CachePath - set to the folder where your GCF files are located
#
# Default = (n/a)
#
#CachePath = E:SteamSteamApps
# Language - rev emu will automagically load the correct language files.
# This can be English, French, Italian, German, Spanish, sChinese,
# Korean, Koreana, tChinese, Japanese, Russian, Thai, or Portugeuse
#
# revEmu will try to set the Language key in the following order:
# Use the Language key in the this rev.ini if it is present
# Use the Steam Language key in the registry if it is present
# Default the Language to English
#
Language = English
# Change Logging to True to enable/disable log file output for steam.dll
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change SteamDll to point to your official Steam client DLL.
# This setting is required for Steam UserID Validation functions
# to support legit Steam IDs. Otherwise, all clients would get
# IDs generated from their IP addresses.
# Also make sure you uncomment the line below (remove "#")
# if you want to use this setting!
# Note that this setting only applies to games using SteamGameServer
# up to version 003. (e.g. CS: Source, Team Fortess 2, Garry's Mod)
#
# Default = (n/a)
#
SteamDll=.L4D_ServerinSteam.dll
# Change SteamClient to True if you want to use the steamclient emulator.
# This setting is recommended to be true for both clients game servers
# and for all games, except games which use SteamClient006 interface
# (e.g. CS: Source, Half-Life 2: Deathmatch)
# To see if the game is using this old interface, enable SteamClient,
# enable Logging and you will notice a log line "Using SteamClientXXX".
# If 007, leave the option ON, otherwise, it is recommended not to use it.
#
# Default = False
#
SteamClient = True
# Change SteamUser to the steam username that you wish to use with revEmu
# Defaults to revCrew if not specified
#
SteamUser = SteamPlayer
[Log]
# If Logging is set to True, choose which functions would you like to log.
#
# Default = False
#
FileSystem=False
Account=False
UserID=False
[steamclient]
################################### NOTE ####################################
# These settings may apply even if you don't choose to use steamclient.dll! #
#############################################################################
#
# Change the setting below to set your PlayerName (used in src2007 engine)
#
# Default = REVOLUTiON
#
PlayerName = SteamPlayer
# Change the setting below to enable/disable log file output for steamclient.dll
# You can also specify value "GS" without quotes to log only Game Server functions
# Also, GS option will log User Tickets (will dump them UserID_[IP]_[Length].dat)
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change the setting below to enable a different master server for the server
# browser
#
# Default = 213.239.209.221 (setti)
#
#MasterServer=213.239.209.221
# Change ClientDLL to point to your client official steamclient.dll
# This setting will enable VAC for your server and your server will be listed
# on Valve master server! Also, Steam clients will have their regular Steam IDs
#
# Default = (n/a)
#
ClientDLL=.L4D_Serversteamclient.dll.original
# Change the setting below to enable/disable unlocked items
#
# Default = False
#
DisableUnlockedItems = False[/spoiler]
Все включения .L4D_Server заменить на свой полный путь к серверу!
Взлом клиента L4D:
1. Из папки rev-эмуля копируем файл steamclient.dll в папку .L4D_Game
2. Из папки rev-эмуля копируем файл Steam.dll в папку .L4D_Game
3. Создаем файл rev.ini со следующим содержанием:
[spoiler=""rev.ini""][Loader]
# Specify the name of the application to load.
# You can also specify the command line.
#
ProcName=left4dead.exe
# Specify the location of the original steamclient.dll
# which comes with Steam client
# You can comment this line out if the game doesn't use it
#
SteamClientDll=.L4D_Gameinsteamclient.dll
[Emulator]
# CacheEnabled set to true to enable loading apps from GCF.
# If it is true, and a clientregistry.blob file is not supplied,
# then you must supply revApps.ini file with the correct cache requirements.
# See the example revApps.ini, however it is highly recommended that you use
# a clientregistry.blob file for maximum compatibility
#
# Default = False
#
CacheEnabled = False
# CachePath - set to the folder where your GCF files are located
#
# Default = (n/a)
#
#CachePath = E:SteamSteamApps
# Language - rev emu will automagically load the correct language files.
# This can be English, French, Italian, German, Spanish, sChinese,
# Korean, Koreana, tChinese, Japanese, Russian, Thai, or Portugeuse
#
# revEmu will try to set the Language key in the following order:
# Use the Language key in the this rev.ini if it is present
# Use the Steam Language key in the registry if it is present
# Default the Language to English
#
Language = English
# Change Logging to True to enable/disable log file output for steam.dll
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change SteamDll to point to your official Steam client DLL.
# This setting is required for Steam UserID Validation functions
# to support legit Steam IDs. Otherwise, all clients would get
# IDs generated from their IP addresses.
# Also make sure you uncomment the line below (remove "#")
# if you want to use this setting!
# Note that this setting only applies to games using SteamGameServer
# up to version 003. (e.g. CS: Source, Team Fortess 2, Garry's Mod)
#
# Default = (n/a)
#
#SteamDll=Steam.dll
# Change SteamClient to True if you want to use the steamclient emulator.
# This setting is recommended to be true for both clients game servers
# and for all games, except games which use SteamClient006 interface
# (e.g. CS: Source, Half-Life 2: Deathmatch)
# To see if the game is using this old interface, enable SteamClient,
# enable Logging and you will notice a log line "Using SteamClientXXX".
# If 007, leave the option ON, otherwise, it is recommended not to use it.
#
# Default = False
#
SteamClient = True
# Change SteamUser to the steam username that you wish to use with revEmu
# Defaults to revCrew if not specified
#
SteamUser = SteamPlayer
[Log]
# If Logging is set to True, choose which functions would you like to log.
#
# Default = False
#
FileSystem=False
Account=False
UserID=False
[steamclient]
################################### NOTE ####################################
# These settings may apply even if you don't choose to use steamclient.dll! #
#############################################################################
#
# Change the setting below to set your PlayerName (used in src2007 engine)
#
# Default = REVOLUTiON
#
PlayerName = ВАШ_НИК_АНГЛИЙСКИМИ_БУКВАМИ
# Change the setting below to enable/disable log file output for steamclient.dll
# You can also specify value "GS" without quotes to log only Game Server functions
# Also, GS option will log User Tickets (will dump them UserID_[IP]_[Length].dat)
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change the setting below to enable a different master server for the server
# browser
#
# Default = 213.239.209.221 (setti)
#
#MasterServer=213.239.209.221
# Change the setting below to enable/disable unlocked items
#
# Default = False
#
DisableUnlockedItems = False[/spoiler]
Все включения .L4D_Game заменить на свой полный путь к игре!
4. Скачиваем файл rev-loader_v2.rar 5. Из папки лоадера копируем в папку .L4D_Game файл Loader.exe
6. Для запуска игры использовать файл Loader.exe, при этом не требуется запущенного Steam!
1. Переименовываем файл .L4D_Serverinsteamclient.dll в .L4D_Serverinsteamclient.dll.original
2. Скачиваем rev-эмуль 3. Из папки rev-эмуля копируем файл steamclient.dll в .L4D_Serverin
4. Из папки rev-эмуля копируем файл Steam.dll в .L4D_Server
5. Из папки rev-эмуля копируем файл rev.ini в .L4D_Server
6. Редактируем файл rev.ini:
[spoiler=""rev.ini""][Emulator]
# CacheEnabled set to true to enable loading apps from GCF.
# If it is true, and a clientregistry.blob file is not supplied,
# then you must supply revApps.ini file with the correct cache requirements.
# See the example revApps.ini, however it is highly recommended that you use
# a clientregistry.blob file for maximum compatibility
#
# Default = False
#
CacheEnabled = False
# CachePath - set to the folder where your GCF files are located
#
# Default = (n/a)
#
#CachePath = E:SteamSteamApps
# Language - rev emu will automagically load the correct language files.
# This can be English, French, Italian, German, Spanish, sChinese,
# Korean, Koreana, tChinese, Japanese, Russian, Thai, or Portugeuse
#
# revEmu will try to set the Language key in the following order:
# Use the Language key in the this rev.ini if it is present
# Use the Steam Language key in the registry if it is present
# Default the Language to English
#
Language = English
# Change Logging to True to enable/disable log file output for steam.dll
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change SteamDll to point to your official Steam client DLL.
# This setting is required for Steam UserID Validation functions
# to support legit Steam IDs. Otherwise, all clients would get
# IDs generated from their IP addresses.
# Also make sure you uncomment the line below (remove "#")
# if you want to use this setting!
# Note that this setting only applies to games using SteamGameServer
# up to version 003. (e.g. CS: Source, Team Fortess 2, Garry's Mod)
#
# Default = (n/a)
#
SteamDll=.L4D_ServerinSteam.dll
# Change SteamClient to True if you want to use the steamclient emulator.
# This setting is recommended to be true for both clients game servers
# and for all games, except games which use SteamClient006 interface
# (e.g. CS: Source, Half-Life 2: Deathmatch)
# To see if the game is using this old interface, enable SteamClient,
# enable Logging and you will notice a log line "Using SteamClientXXX".
# If 007, leave the option ON, otherwise, it is recommended not to use it.
#
# Default = False
#
SteamClient = True
# Change SteamUser to the steam username that you wish to use with revEmu
# Defaults to revCrew if not specified
#
SteamUser = SteamPlayer
[Log]
# If Logging is set to True, choose which functions would you like to log.
#
# Default = False
#
FileSystem=False
Account=False
UserID=False
[steamclient]
################################### NOTE ####################################
# These settings may apply even if you don't choose to use steamclient.dll! #
#############################################################################
#
# Change the setting below to set your PlayerName (used in src2007 engine)
#
# Default = REVOLUTiON
#
PlayerName = SteamPlayer
# Change the setting below to enable/disable log file output for steamclient.dll
# You can also specify value "GS" without quotes to log only Game Server functions
# Also, GS option will log User Tickets (will dump them UserID_[IP]_[Length].dat)
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change the setting below to enable a different master server for the server
# browser
#
# Default = 213.239.209.221 (setti)
#
#MasterServer=213.239.209.221
# Change ClientDLL to point to your client official steamclient.dll
# This setting will enable VAC for your server and your server will be listed
# on Valve master server! Also, Steam clients will have their regular Steam IDs
#
# Default = (n/a)
#
ClientDLL=.L4D_Serversteamclient.dll.original
# Change the setting below to enable/disable unlocked items
#
# Default = False
#
DisableUnlockedItems = False[/spoiler]
Все включения .L4D_Server заменить на свой полный путь к серверу!
Взлом клиента L4D:
1. Из папки rev-эмуля копируем файл steamclient.dll в папку .L4D_Game
2. Из папки rev-эмуля копируем файл Steam.dll в папку .L4D_Game
3. Создаем файл rev.ini со следующим содержанием:
[spoiler=""rev.ini""][Loader]
# Specify the name of the application to load.
# You can also specify the command line.
#
ProcName=left4dead.exe
# Specify the location of the original steamclient.dll
# which comes with Steam client
# You can comment this line out if the game doesn't use it
#
SteamClientDll=.L4D_Gameinsteamclient.dll
[Emulator]
# CacheEnabled set to true to enable loading apps from GCF.
# If it is true, and a clientregistry.blob file is not supplied,
# then you must supply revApps.ini file with the correct cache requirements.
# See the example revApps.ini, however it is highly recommended that you use
# a clientregistry.blob file for maximum compatibility
#
# Default = False
#
CacheEnabled = False
# CachePath - set to the folder where your GCF files are located
#
# Default = (n/a)
#
#CachePath = E:SteamSteamApps
# Language - rev emu will automagically load the correct language files.
# This can be English, French, Italian, German, Spanish, sChinese,
# Korean, Koreana, tChinese, Japanese, Russian, Thai, or Portugeuse
#
# revEmu will try to set the Language key in the following order:
# Use the Language key in the this rev.ini if it is present
# Use the Steam Language key in the registry if it is present
# Default the Language to English
#
Language = English
# Change Logging to True to enable/disable log file output for steam.dll
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change SteamDll to point to your official Steam client DLL.
# This setting is required for Steam UserID Validation functions
# to support legit Steam IDs. Otherwise, all clients would get
# IDs generated from their IP addresses.
# Also make sure you uncomment the line below (remove "#")
# if you want to use this setting!
# Note that this setting only applies to games using SteamGameServer
# up to version 003. (e.g. CS: Source, Team Fortess 2, Garry's Mod)
#
# Default = (n/a)
#
#SteamDll=Steam.dll
# Change SteamClient to True if you want to use the steamclient emulator.
# This setting is recommended to be true for both clients game servers
# and for all games, except games which use SteamClient006 interface
# (e.g. CS: Source, Half-Life 2: Deathmatch)
# To see if the game is using this old interface, enable SteamClient,
# enable Logging and you will notice a log line "Using SteamClientXXX".
# If 007, leave the option ON, otherwise, it is recommended not to use it.
#
# Default = False
#
SteamClient = True
# Change SteamUser to the steam username that you wish to use with revEmu
# Defaults to revCrew if not specified
#
SteamUser = SteamPlayer
[Log]
# If Logging is set to True, choose which functions would you like to log.
#
# Default = False
#
FileSystem=False
Account=False
UserID=False
[steamclient]
################################### NOTE ####################################
# These settings may apply even if you don't choose to use steamclient.dll! #
#############################################################################
#
# Change the setting below to set your PlayerName (used in src2007 engine)
#
# Default = REVOLUTiON
#
PlayerName = ВАШ_НИК_АНГЛИЙСКИМИ_БУКВАМИ
# Change the setting below to enable/disable log file output for steamclient.dll
# You can also specify value "GS" without quotes to log only Game Server functions
# Also, GS option will log User Tickets (will dump them UserID_[IP]_[Length].dat)
#
# Default = False
#
Logging=False
# Change the setting below to enable a different master server for the server
# browser
#
# Default = 213.239.209.221 (setti)
#
#MasterServer=213.239.209.221
# Change the setting below to enable/disable unlocked items
#
# Default = False
#
DisableUnlockedItems = False[/spoiler]
Все включения .L4D_Game заменить на свой полный путь к игре!
4. Скачиваем файл rev-loader_v2.rar 5. Из папки лоадера копируем в папку .L4D_Game файл Loader.exe
6. Для запуска игры использовать файл Loader.exe, при этом не требуется запущенного Steam!
Никакого отношения к нацистским группам и направлениям не имею.
Думаю это в форум DS.
а какой от него толк если от него л4д игнорирует стим и не видно сервера группы стим? я даже не зна видит мой серв в группе или нет.
не. не катит.CSmania_Jonny писал(а):Для пингвиноводов доступен рев-ему более старой версии (от 22-го февраля).
На работоспособность не проверял.
Поставил этот патч на сервер и клиент. Теперь когда бежишь поворачиваешься такое чувство как "подлагивает" сервер. Причем фпс не падает всё ок. И мониторинг на геймптрекере не работает, пишет сервер оффлайн :\ Кто сталкивался с этим?
engine.dll патчил rev_patch'em. Steam.dll и steamclient.dll - рев_эмулятором 9.72 ;)
engine.dll патчил rev_patch'em. Steam.dll и steamclient.dll - рев_эмулятором 9.72 ;)
-
- Нович0к
- Сообщения: 12
- Зарегистрирован: 28.01.2009
+1
Сервера не видит HLSW. Про геймтрекер не в курсе, пока не проверял. И лагает не серв, а игра, причем иногда ужасно.
Сервера не видит HLSW. Про геймтрекер не в курсе, пока не проверял. И лагает не серв, а игра, причем иногда ужасно.
Ещё саморез в жопу и гвоздь в голову...Voltick писал(а):Поставил этот патч на сервер и клиент. Теперь когда бежишь поворачиваешься такое чувство как "подлагивает" сервер. Причем фпс не падает всё ок. И мониторинг на геймптрекере не работает, пишет сервер оффлайн :\ Кто сталкивался с этим?
engine.dll патчил rev_patch'em. Steam.dll и steamclient.dll - рев_эмулятором 9.72 ;)
Ну вот где написано про то, что нужно ещё и engine.dll патчить rev_patch'em?
-
- Нович0к
- Сообщения: 12
- Зарегистрирован: 28.01.2009
да никто его и не патчил. К стати, у меня почемуто через hlupdatetool не хочет обновлять(обновляет, но непонятно както). У нас в локале выложили патч версии 1.0.1.0 но со старым или непонятно каким нон-стимом(кто то ваще сам собрал), у нас там на форуме такой паровоз, один фигню выложил и все поставили.Я им все это говорил конечно, но все как зомби повелись на обнову. Так вот, если есть возможность дайте не патченные файлы(оригинал): steamclient.dll
Steam.dll
можно в личку, дайте кому не трудно пожалуйста.
Steam.dll
можно в личку, дайте кому не трудно пожалуйста.
ждем патча патчущего этот патч :DСервера не видит HLSW. Про геймтрекер не в курсе, пока не проверял. И лагает не серв, а игра, причем иногда ужасно.
- Jonny
- Полковник
- Сообщения: 1371
- Зарегистрирован: 30.05.2008
- Благодарил (а): 23 раза
- Поблагодарили: 54 раза
Специально запустил сервер взломанный только рев-эмулем и проверил.
Через HLSW видел себя и еще четырех ботов. Это на лицензии
На пиратке (взломанной только рев эмулем/лоадером) сам себя не увидел, увидел только ботов. Вероятно такой же ВАЛВЕШНЫЙ глюк, как и в кс на 48 протоколе.
По поводу странных тормозов в игре - ничего не заметил. ФПС как и на лицензии скакали с 50 до 90, никаких подергиваний или чего то там еще не было.
Могу посоветовать отключить вертикальную синхронизацию в настройках видео.
Через HLSW видел себя и еще четырех ботов. Это на лицензии
На пиратке (взломанной только рев эмулем/лоадером) сам себя не увидел, увидел только ботов. Вероятно такой же ВАЛВЕШНЫЙ глюк, как и в кс на 48 протоколе.
По поводу странных тормозов в игре - ничего не заметил. ФПС как и на лицензии скакали с 50 до 90, никаких подергиваний или чего то там еще не было.
Могу посоветовать отключить вертикальную синхронизацию в настройках видео.
Последний раз редактировалось Jonny 13.03.2009, 13:15, всего редактировалось 1 раз.
Никакого отношения к нацистским группам и направлениям не имею.
Пока в теме ни одного сообщения по существу.
Вечерком почищу оффтоп (удалю все посты).
Вечерком почищу оффтоп (удалю все посты).